Оцінка якості надрукованого на струминному принтері зображення для вибору сумісного чорнила та ...

Не секрет, що більшість користувачів струминних принтерів вибирають сумісні витратні матеріали (картриджі, чорнило, СНПЧ/НПК і фотопапір інших брендів) замість оригінальних (картриджі та фотопапір від того ж виробника, що і принтер) виключно з метою значної економії грошей. Деякі користувачі з даної більшості вважають, що сумісне чорнило - це те ж саме, що і оригінальне, тільки на розлив, а фотопапір весь однаково хороший і відмінності тільки в ціні. Сюрпризом для них виявляється «дещо інша» або «зовсім не така» роздрукована картинка в порівнянні з оригіналом.

І що тепер? Які чорнила кращі? Як вибрати для себе «правильні» чорнила, якщо їх таке розмаїття на ринку?

Критеріїв оцінки якості чорнила може бути багато, в залежності від того, ЩО САМЕ з властивостей чорнила користувач ставить на перше місце в своїх вимогах. Будучи виробником чорнил для струминного друку на протязі більше 20 років, маючи величезний парк струминних принтерів у своєму розпорядженні і протестувавши численні чорнила різних брендів, представлені на ринку Росії та України, ми на сьогоднішній день прекрасно розуміємо труднощі споживачів при здійсненні вибору чорнил, тим паче, що в момент покупки вони не мають можливості надрукувати що-небудь різними чорнилами і візуально оцінити, порівняти результати. В цьому відношенні набагато легше вибрати сир або полуницю, - продавець дасть спробувати і вибрати - кому що подобається. А сподобатися різним людям можуть різні сорти сиру, бо «на смак і колір товариша немає», все чисто суб'єктивно.

Отже, спробуємо допомогти з вибором чорнил.

Відразу домовимося, що неякісні пропозиції, які можуть давати дефекти наступного роду:

  • ставити плями,
  • друкувати смугасто або зовсім зникати при друці,
  • засмічувати дюзи друкуючої голівки,
  • пошкоджувати нутрощі друкуючої голівки або СНПЧ/НПК,
  • засихати при простоях,
  • видавати при друці сильні запахи і т.п.

в розрахунок взагалі не беруться, навіть якщо вони широко розповсюджені на ринку. У даній статті торкаємося тільки питань візуальної оцінки надрукованого зображення без дефектів. При цьому припустимо, що ціна на різні чорнила приблизно однакова, тобто ціна не є критерієм для вибору продукту.

Уявімо ситуацію, що в точці продажу різних чорнил все-таки є можливість надрукувати зразки. Під руками виявився, наприклад, двосторонній фотопапір WWM щільністю 220 г/м2 з хорошим глянсом і принтер Canon PIXMA iP4840. Вибираємо при налаштуванні друку опції «Глянсовий фотопапір», «Якість – висока». Пробний друк аматорської фотографії виглядає наступним чином (умовно позначимо виробника/бренд чорнил зліва направо як C, I, W, P):

4 теста

Кожна з віддрукованих картинок виглядає цілком прийнятно і відповідні чорнила мають шанс бути обраними, якщо на руках є лише один з відбитків, чи не так? Однак коли споживач має на руках 4 відбитки одразу, то він порівнює їх між собою і вибирає той, який саме НА ЙОГО СМАК здається кращим. Для різних покупців це може бути різний вибір, не обов'язково всі зійдуться на якихось одних чорнилах. На вибір вплине персональне сприйняття кольору покупцем і, що важливо, тип і інтенсивність освітлення в точці продажу.

Якщо продавець в однаковій мірі зацікавлений продавати ВСІ чотири бренди чорнил, то він повністю повинен покладатися на задоволення смаків покупця, який в даній ситуації відчуває себе господарем і з гордістю за свій витончений смак здійснює вибір продукту. В результаті укладеної угоди (купівлі/продажу) всі задоволені.

Однак якщо продавець з якоїсь причини зацікавлений у продажу одних чорнил (для нього вони цільові) більше, ніж інших, то за таких, як це здавалося б з боку, ідеальних для покупця умовах вибір може виявитися помилковим. Продавець може демонструвати відбитки при певному освітленні, при якому цільові чорнила викликають у покупця більш приємні враження. Або фотопапір може бути підібраний таким чином, що виявляється найбільш придатним саме для цільових чорнил. Покупку буде здійснено, але часто задоволеним може залишитися тільки продавець, а у покупця вдома, в реальних умовах друку на різних типах паперу і при іншому освітленні якість проданого йому чорнила може не підтвердитися.

Таким чином, при всій удаваній ідеальності умов порівняльного пробного друку в точці продажу, на ділі вона не завжди працює на користь споживача. Аналогічно може працювати словесна рекомендація продавця, що не завжди відповідає дійсності, бо продавець не має можливості (та й особливого бажання) на практиці випробувати весь асортимент чорнил, наявних у нього на полиці.


... оцінка якості обраних чорнил у процесі налаштування системи струминного друку

Отже, чорнила куплені, і користувач готується ними друкувати. Але чи є куплені чорнила кращими для даного покупця? Чи відповідають вони насправді його вимогам? Споживач може спробувати самостійно, в домашніх умовах визначити, наскільки вдало ним вибрані чорнила. І нижче описано як це зробити.

Відразу попередимо, що бажаючі більш глибоко вивчити питання теорії кольору, колористики, колірних просторів, умов перегляду надрукованого, тощо краще звернутися до спеціалізованих, професійних джерел інформації, наприклад, сюди http://shadrin.rudtp.ru. Матеріали даного сайту також були корисні і в нашій роботі при розробці та тестуванні чорнил.

У ході виконання подібних перевірочних робіт слід роздрукувати спеціальне тестове зображення, що включає:

  1. Градієнт сірого (від білого до чорного),
  2. Портрет людини (стать і вік не грає ролі) з реальним відтворенням кольору шкіри,
  3. Фрагменти з дрібними деталями на темному і світлому тлі.
  4. Кольорові плашки, що відображають вихідні (СМУК) і змішані кольори (синій, червоний, зелений).

Для любительського фотодруку без профілів і оцінки якості колірних профілів досить фрагментів 1 і 2, а для більш вимогливих користувачів і максимальної реалістичності фотодруку обов'язкова присутність всіх 4 фрагментів на тестовому зображенні. Приклад тестового зображення під назвою «Хакамада» завантажений з вищезгаданого сайту:

Тест 1

Практика показує, що найбільш часто використовуються відомі широкому колу користувачів такі тестові зображення:

Тест 2

При струминному друці з використанням сумісних витратних матеріалів слід розуміти, що чорнило інших (не ОЕМ) виробників виготовлене на основі ІНШИХ барвників, пігментів, які за відтінком, насиченістю і яскравістю кольору обов'язково трохи відрізняються від оригінальних. Навіть якщо це один і той же барвник, але виготовлений на іншому заводі, його колірні характеристики (координати в колірному просторі) будуть дещо відрізнятися, і це може бути навіть не помітно для ока, але підтверджується спектрофотометрією.

Головна умова для хорошої колористики чорнил – це не обо’язково повна відповідність вихідних кольорів оригіналу, а збалансованість формул комплекту чорнил між собою для гармонійної роботи на принтері з хорошими відбитками на виході. Критерієм оцінки ретельності досліджень і розробки при створенні тих чи інших чорнил служить градієнт сірого кольору, що генерується принтером під час друку (область 1 на малюнку вище). Спостерігач повинен бачити весь градієнт сірим, без будь-якого тонування на всій своїй довжині (діапазон відтінків від білого до чорного). Якщо візуально колір градієнта сприймається як кольоровий по всій довжині, то це може означати, що використано для друку не зовсім підходящий для цього чорнила або взагалі поганої якості фотопапір, на якому нормально НЕ будуть друкувати ніякі чорнила, включаючи оригінальні (нижче показаний приклад: принтер Epson Stylus Photo T50, чорнила у порядку зліва направо і зверху вниз: P, I, W, EL):

4 теста 2

Якщо градієнт забарвлений в паразитний відтінок тільки в якійсь його частині, то виробник чорнила погано над ними попрацював і поспішив випустити продукт на ринок Додатковим підтвердженням недосконалості чорнил слугує спотворення відтінку змішаних кольорів (зелений, червоний, синій та інші), поява «туманності», блідості всього зображення, різких кольорових переходів в місцях, де їх бути не повинно тощо.

Якщо ж папір хороший, якісний і Ви бачили у сусіда, що інші чорнила дають на ньому відмінні відбитки, а куплені Вами чорнила друкують виключно отруйно-зелені картинки на принтері Canon PIXMA iP4840, то це може означати, що Ваші чорнила недосконалі (не збалансовані в комплекті) або продавець рекомендував Вам не зовсім підходящі чорнила для Вашого принтера. Нижче на прикладі чорнило W і C:

Тест чернила W   Тест чернила C

Можна не поспішати купувати інші чорнила, а спробувати «зміцнити дружбу» принтера з купленими чорнилами навіть у такій ситуації шляхом створення колірних профілів для друку в системі принтер + чорнило + папір. Отриманий результат може задовольнити любителя фотодруку - сірий стане сірим, інші кольори будуть відображатися правдивими.

Однак більш вимогливий користувач піде копати далі і обов'язково:

  • перевірить якість деталізації дрібних елементів зображення (друк з високою роздільною здатністю), особливо у темних і найсвітліших ділянках зображень. Для деяких користувачів може стати одкровенням те, що на вищенаведеному тесті професійні чорнила можуть давати можливість побачити деталі заднього плану крізь скло автомобіля в центрі картинки. Хороші чорнила дають можливість розглянути складки штанів у тінях (малюнок нижче, чорнило W, O), а недостатньо хорошим і профілювання в цьому може не допомогти:

Тест чернила W 2   Тест чернила O

  • дослідить, наскільки реалістично передаються при друці відтінки шкіри людини,
  • виміряє колірний обхват, тобто наскільки багато різноманітних кольорів і відтінків можна передати за допомогою даних чорнил у порівнянні з оригіналом/іншими чорнилами ...

Таким чином, на закінчення можна підкреслити, що підбір найбільш підходящих чорнил - дуже складне завдання для покупця. У той же час наша Компанія має в своєму розпорядженні все необхідне для всебічного тестування чорнила. Тому ми готові допомогти користувачам розібратися в якості купленого товару, виконати порівняльні тестування перед прийняттям рішення про придбання тих чи інших чорнил або виконати спеціальні замовні дослідження чорнил для струминних принтерів будь-яких торгових марок світу.

Чекаємо на Ваші замовлення!

Кнопка зв'язку